“Pero es el caso, Eduarda, que los hombres miran a las literatas peor que mirarían al diablo, y éste es un nuevo escollo que debes temer tú que no tienes dote. Únicamente alguno de verdadero talento pudiera, estimándote en lo que vales, despreciar necias y aun erradas preocupaciones; pero… ¡ay de ti entonces!, ya nada de cuanto escribes es tuyo, se acabó tu numen, tu marido es el que escribe y tú la que firmas.”
“Las literatas. Carta a Edurarda” é un breve ensaio publicado no Almanaque de Galicia, en Lugo no ano 1865, nel Rosalía reflexiona sobre a difícil e inxusta situación na que se atopaban as escritoras durante o s. XIX, de invisibilidade ou subordinación ós autores masculinos. Na “Carta a Eduarda” Rosalía reacciona contra dos prexuízos sociais que impedían á muller dedicarse á literatura e reivindica o seu papel de literata criticando con certeira ironía ós incompetentes que desprezan o labor literario das donas:
“los que tal murmuran saben olvidarse, en cambio, de que no han nacido más que para tragar el pan de cada día y vivir como los parásitos”
Os dous retratos son da fotógrafa María Cardarelly. O da dereita é do arquivo da RAG e o da esquerda pertence á Fundación Rosalía de Castro.
Ningún comentario:
Publicar un comentario